Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for MedicTinedic ApS

Handelsbetingelser for MedicTinedic ApS (CVR: 28859945) og afdelingerne herunder; AcupunctureShop ApS samt Wendy & Co ApS. Herefter benævnt som AcupunctureShop ApS

Vær opmærksom på, at der i visse tilfælde gælder andre betingelser for ordrer bestilt af kunder fra andre lande end Danmark. Visse varer sælges ikke til private kunder uden for Danmark. Kontakt os evt. inden bestilling hvis du er i tvivl herom. Desuden er varer i sortiment under METI.dk underlagt andre betingelser.

Forbehold

Der tages forbehold for trykfejl og prisændringer. Kunden kan ikke stille AcupunctureShop ApS til ansvar for tab eller omkostninger ved ændrede eller forsinket levering af varer eller ordrer.

Priser

Alle priser er som udgangspunkt opgivet i danske kroner ekskl. moms og fragt - i de fleste tilfælde vil prisen inkl. moms også være anført.

Reklamation

Ved skader eller mangler ved modtagelsen, kontakt da straks AcupunctureShop ApS på telefon 76940877 eller via e-mail info@acupunctureshop.com.

Hos AcupunctureShop ApS har du 24 måneders reklamationsret på dine køb, fra du har varen i hånden.

Alle reklamationer varetages jf. gældende lovgivning. Reklamationsretten bortfalder, hvis du selv er skyld i manglen. 

Det kan f.eks. være, hvis du har brugt varen forkert, eller der er blevet foretaget uautoriseret reparation.

Undtagelser i henhold til generelle reklamationsbetingelser: 

En stor del af varesortimentet der forhandles af AcupunctureShop ApS er beregnet til erhvervsmæssigt brug, herunder f.eks. behandlerbrikse, behandlerapprater og klinikinventar. For denne type varer gælder følgende betingelser:

- Der ydes 12 måneders reklamationsret på betræk på brikse, skamler o.l.

- Der ydes 12 måneders reklamationsret på reparationer samt skiftede reservedele. Dog frafalder den oprindelige reklamationsret ikke, hvis der er mere end 12 måneder tilbage af denne.

Bemærk: Visse varer sælges med væsentlige anderledes betingelser end vores generelle betingelser. Vi oplyser altid omkring ændrede betingelser om produktet i vores tilbud til kunden eller på webshoppen.

For reklamationer fra alle erhvervskunder gælder følgende betingelser: Hvis du i forbindelse med reklamation modtager en erstatningsvare og skal sende den oprindelige vare tilbage til os, skal vi have varen der reklameres over i hænde inden 14 dage fra du har modtaget erstatningsvaren, ellers vil du blive opkrævet fuld pris for begge varer og din ret til ombytning bortfalder.

 

For reklamationer fra erhvervskunder i udlandet (herunder Grønland og Færøerne) gælder følgende betingelser:
 
Som kunde afholder du alene fragtomkostninger frem og tilbage mellem dig og AcupunctureShop ApS.

Fragt

Alle ordrer tillægges et fragtgebyr, medmindre du bestiller til afhentning fra vores lager.

Vores fragtpriser er som følger:
 Levering til pakkeshop:
 Kr. 40,00,- + moms (kr. 50.00,- inkl. moms)
 
 Levering til erhverv/offentlig:
 Kr. 50,00,- + moms (kr. 62,50,- inkl. moms)
 
 Levering til privat adresse:
 Kr. 60,00,- + moms (kr. 75,00 inkl. moms)
 
 På ordrer over kr. 1.000,- + moms (kr. 1.250,- inkl. moms) tilbydes gratis levering til erhvervsadresser, samt pakkeshop, dette gælder dog ikke gratis fragt på varer der sendes som pallegods som f.eks. kiropraktorbrikse eller elektriske brikse.

Gratis fragt tilbydes kun på ordrer bestilt via webshop.

I tilfælde af særligt gods (f.eks. elektriske brikse og paller) er prisen for forsendelser med fragtmand kr. 680,00,- (ekskl. moms)

Varer kan afhentes på vores adresse i Varde mandag - torsdag fra 08:30 - 16:00, fredag 09:00-15:30.

Disse fragtpriser er kun gældende for nationale forsendelser til brofaste øer og gælder ikke Grønland og Færøerne. Er leveringsadressen udenfor Danmark vil fragtgebyret blive beregnet og oplyst til kunden, inden vi afsender ordren. 

For ikke afhentede pakker, eller pakker der ikke kan leveres, der sendes retur til AcupunctureShop ApS af fragtfirmaet, faktureres kunden for returfragten, hvis kunden ophæver købet. Gebyret fratrækkes af det købsbeløb kunden skal have retur.

Betaling

AcupunctureShop ApS modtager betaling via Dankort, Visa/Dankort, Mastercard m.f., og betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen afsendes.

Bemærk: Betaler du med MobilePay trækkes pengene omgående, og de opbevares herefter hos MobilePay/Nets indtil vi afsender ordren. Læs betingelserne for at bruge MobilePay ved at trykke her.

Bemærk: har du betalt via MobilePay og annulleret del af eller hele din ordre, er penge opbevaret hos MobilePay/Nets i op til 30 dage - du skal derfor kontakte MobilePay/Nets hvis du har spørgsmål herom.

Faktura

AcupunctureShop ApS modtager også betaling via faktura. Fakturabetaling er kun muligt for erhvervskunder med aktivt CVR-nr. Private kunder kan IKKE handle via faktura.

For fakturakunder gælder følgende betingelser: Når vi afsender din ordre, modtager du en faktura med 14-dages betaling på e-mail. Ved forsinket betaling beregnet 1,5% rente pr. måned, dog mindst kr. 100,-. For nye kunder og ved stort ordrebeløb forbeholder vi os ret til først at afsende din ordre når vi har modtaget din indbetaling. Du vil i dette tilfælde få en proformafaktura sendt på mail som skal indbetales inden vi afsender din ordre.

Der kan gå op til fem hverdage fra du har betalt til vi har registreret din betaling, vi anbefaler derfor at du betaler med enten betalingskort eller MobilePay. Du kan også sende os en kvittering for betalingen fra din bank, så vil vi behandle din ordre hurtigst muligt.

EAN-Faktura

Ved betaling med EAN behandles ordren hurtigst muligt og faktura fremsendes elektronisk. For betalingsbetingelser læs afsnit om faktura. Dog gælder det, at offentlige institutioner har 30-dages betaling, og ikke 14-dages betaling. 

Bankoplysninger:

Vores bankoplysninger er som følger:

Reg nr: 7181
 Konto nr: 2707702

14 dages returret

Alle kunder har 14 dages returret, fra modtagelse af produktet, dvs. det øjeblik du som kunde har produktet i hånden. Den tid det tager at levere varen medregnes, ikke det er først når du har varen i hånden at de 14 dage begynder. Dette betyder, at AcupunctureShop ApS skal oplyses om, at du ønsker at gøre brug af din returret inden for 14 dage efter modtagelse. Fra du har oplyst os, at du ønsker at returnere dine varer til vi har dem i hænde, må der maksimalt gå 14 dage, ellers frafalder din ret til at returnere dine varer. Ved returnering skal varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af AcupunctureShop ApS ud fra en mulig salgsværdi. Kunden er ansvarlig for returneringen og betaler selv for fragten frem og tilbage til AcupunctureShop ApS. Ved delvis returnering, refunderes dine oprindelige fragtomkostninger ikke – disse refunderes kun såfremt at du returnerer hele din ordre.

Visse produkter kan ikke returneres, hvis plomberingen brydes. Dette gælder for produkter der benyttes i direkte kontakt med kroppen, herunder f.eks. fodbad, massageapparater, øre/næste/hals-termometre og cupping-produkter. Vi anbefaler at du kontakter os inden køb omkring returret, hvis du er i tvivl 

Bemærk: Visse varer sælges med væsentlige anderledes betingelser end vores generelle betingelser. Vi oplyser altid omkring ændrede betingelser om produktet i vores tilbud til kunden eller på webshoppen.  

Bemærk: 14-dages returret gælder ikke på specialfremstillede produkter, f.eks. visse elektriske brikse samt service og reparationer.

Returvarer og reklamationer skal sendes direkte til os. Vi afhenter IKKE pakker fra pakkeshops eller andre afhentningssteder. Pakker der ikke sendes til direkte levering hos AcupunctureShop ApS vil blive afvist.

Kunden afholder selv udgifter til at sende pakker retur. Ansvaret for varen overgår først når den er modtaget hos AcupunctureShop ApS, og derfor anbefaler vi, at du kun sender pakker retur hvor du har mulighed for at spore pakken.

Ønsker du at gøre brug af din returret, bedes du kontakte os på enten e-mail eller telefon. Du kan også sende den/de varer retur du ønsker at returnere, sammen med en kopi af din ordreseddel/faktura, eller en seddel hvor der fremgår:

- Fakturanr.
 - Kundenavn.
 - Adresse.
 - Telefonnummer.
 - E-mail.

Returvarer skal sendes til:

AcupunctureShop ApS
 Jeppe Skovgaards Vej 31
 6800 Varde

Nb: tilbagebetaling foregår via bankoverførsel og dette kan tage op til 14 dage efter du har oplyst os dine bankoplysninger.

For ikke afhentede pakker, eller pakker der ikke kan leveres, der sendes retur til AcupunctureShop ApS af fragtfirmaet, faktureres kunden for returfragten, hvis kunden ophæver købet. Gebyret fratrækkes af det købsbeløb kunden skal have retur.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence -og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU - land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse info@acupunctureshop.com.

Levering

Over 98% af ordrer afgivet inden klokken 12:00 med leveringsadresse i Danmark bliver bragt ud af fragtfirmaet GLS den efterfølgende hverdag mellem klokken 08:00 - 16:00, bemærk dog at vi ikke garanterer dag-til-dag-levering. Hvis pakken ikke kan modtages i dette tidsrum, bedes du oplyse om den kan stilles (evt. foran hoveddøren, udhus, garage m.m. - bemærk: dette er en fuldmagt og er på kundens eget ansvar). Ved evt. restordrer vil kunden blive orienteret med det samme.

Hvis du har valgt levering via en GLS PakkeShop vil pakken blive leveret på denne lokation fremfor din egen klinik/bopæl, og du vil blive underrettet pr. SMS og/eller e-mail når pakken er parat til afhentning. Vi tager ikke ansvar for manglende notits, ved forkert oplyst e-mail eller telefonnummer. Ved forsendelser der kræver levering med fragtmand (f.eks. elektriske brikse og paller) sender vi med fragtmand, hvor leveringstiden er 2-3 hverdage såfremt den valgte vare er på lager. Bemærk at fragtmanden kun leverer til kantsten. Udbringning fra fragtmand er som udgangspunkt mellem 08:00-17:00 den pågældende da. Ved levering med fragtmand er tid og dato vejledende, og der ydes ikke erstatning for forsinket levering. 

Leveringstiden på specialeproducerede varer og brikse er vejledende, men som regel op til 8 uger.

Ejerskab

AcupunctureShop ApS forbeholder sig med de begrænsninger, der følger af ufravigelige retsregler, ejendomsretten til det solgte, indtil hele købesummen og de med salgsgenstandens levering, forsendelse og forsikring påløbne omkostninger, som afholdes af AcupunctureShop ApS på købers vegne, er betalt af køber, eller der er stillet den aftalte sikkerhed, og indtil dette er sket, er køber ikke berettiget til at videresælge salgsgenstanden eller i øvrigt råde over varen på en måde, som strider mod AcupunctureShop ApS’s ejendomsforbehold.

Ved omdannelse eller bearbejdning af salgsgenstanden, uden at denne dog mister sit særpræg eller identitet, opretholdes ejendomsforbeholdet, således at det omfatter den omdannede eller bearbejdede genstand for den værdi, salgsgenstanden repræsenterede uden omdannelse eller bearbejdning.

Manglende overholdelse af AcupunctureShop ApS’s betalingsvilkår anses som væsentlig misligholdelse, der berettiger AcupunctureShop ApS til at standse yderligere leverancer samt til at kræve ethvert tilgodehavende, forfaldent som forfaldent, indbetalt straks.

Garanti & Formodningsreglen

En af de væsentligste ændringer i købeloven er, at varer købt efter 1. januar 2002 nu er omfattet af en 2-årig reklamationsret. Det betyder, at hvis varen går i stykker inden for to år efter købet, så kan man klage til butikken. Reklamationsfristen er som hidtil absolut. Hvis varen går i stykker én dag efter udløbet af de to år, har man ingen mulighed for at klage over varen, medmindre der er givet en garanti som er længere end 2 år.

Formodningsreglen er, hvis en mangel i forbrugerkøb, viser sig i de første 12 måneder efter levering, formodes det, at salgsgenstanden var mangelfuld ved levering. se bevisbyrdereglen i Købelovens § 77 a, stk. 3.